29-09-11

Wederoptreden voor HERMAN SERVRANCKX in "Belgian Gentleman Drivers Cup"

 

zolder,francorchamps,gentelemen drivers cup,renault clio,herman servranckx

Na een sabbatjaar heeft Herman Servranckx - die we vorig jaar enkel als mecanieker bij het KS Motorsport van vriend Steve Van Bellingen op het circuit aan het werk zagen -  dit seizoen zelf terug het stuur in handen genomen van de Renault Clio van Hoppa Racing.
 
Dit jaar werd er geopteerd voor een deelname aan de “Belgian Gentleman Drivers Cup”, een kampioenschap voor wagens van minstens 5 jaar oud en maximum 2500cc.
 
1ste manche

 

De eerste wedstrijd van dit nieuwe kampioenschap werd een mooie kennismaking voor Hoppa Racing aangezien de piloten Herman Servranckx en Erik Crabbe een mooie uitslag konden bekomen.

 

Nadat er op de voorbereidende training vastgesteld werd dat de versnellingsbak blokkeerde en de sturing niet reageerde zoals gewenst, werd het nog een race tegen de klok om de Clio klaar te krijgen voor de start.

BGDC_Spa_3apr11_18.jpg

BGDC_Spa_3apr11_20.jpg

 

Zonder voorafgaand te kunnen testen werd er in de training een tijd neergezet waardoor er in de top van het veld gestart kon worden.
 
Hoewel Erik zich in de start even liet wegdrummen kon hij nadien terug zijn plaats innemen.
 
Aangezien er 2 verplichtte pitstops van minstens 3’ elk zijn werd er bij een safety car procedure geopteerd om de 1ste pitstop af te werken.
Jammer genoeg was de safety car iets te snel rond en werd er hierdoor een kleine ronde prijsgegeven.

 

Hoe fel Erik en nadien Herman ook hun best deden korter dan een 4de plaats geraakten ze niet.

 

Al bij al een resultaat waar iedereen blij mee was.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
2de manche:
 
Na een meer dan geslaagde eerste wedstrijd, werd met het volste vertrouwen uitgekeken naar de wedstrijd in Francochamps.
 
Omdat het een 3-uursrace was kregen Herman Servranckx en Erik Crabbe het gezelschap van nieuweling Olivier Payen, die hier aan zijn allereerste officiele race begon.
 
Zijn vuurdoop veranderde al snel in een regendoop want net voor de trainingen gingen de hemelsluizen wagewijd open.
 
Hierdoor werd het een zeer moeilijk training met een zeer beperkt zicht op de baan door aandampende ramen en veel spray van de voorgangers.
 
Met slechts 1 rondje waarin een kwalificatietijd kon neergezet worden scoorden we met 3'29 niet eens zo slecht en stond de Clio halverwege op de startgrid.
 
Zoals altijd was het Erik die de start nam en hij kon al snel enkele plaatsjes goedmaken en na amper 4 ronden stond hij op een 14de plaats.
 
Tijdens een safety car procedure werden alvast de regenbanden vervangen door slics en kon Olivier ietsje vroeger dan verwacht aan zijn vuurdoop gaan beginnen.
 
Met slics op een opdrogende baan kon hij toch een mooi tempo en onze 14de stek vasthouden.
 
Herman nam het stuur over voor de laatste stint en ondanks enkele snelle rondetijden kon hij jammer genoeg niet veel meer terugpakken ,maar met een 11de plaats algemeen en een 7de stek in onze klasse, was iedereen meer dan tevreden.

servr 2011 1.jpg

 

De commentaren zijn gesloten.