30-09-09

BOUCLES DE LA SEMOIS : Alweer klassezege voor HOFLIJK - SPRUYT

"Veruit de mooiste rally van België deze Boucles de la Semois."  aldus Steve HOFLIJK
steve in hrs t shirt
"Na Marche werd de Swift voorzien van een nieuwe behuizing van de versnellingsbak en ook de uitlaat en de luchtfilter werden gedeeltelijk terug in originele staat gezet."
"Ik was samen met Pascal zaterdagmorgen vertrokken richting Bievre omdat we de rode swift moesten in orde zetten hadden we de tijd niet meer om de zwarte trainingsbolide terug rijdende te krijgen. Dus werden de verkenningen met de vectra van het vrouwtje gedaan.
Na een zeer vlotte inschrijving zijn we onmiddellijk begonnen aan de verkenning van de 4 prachtige kp's.Deze verliepen al een stuk vlotter dan de vorige rally.
Deze keer hadden we ons een hotelletje gereserveerd waar we s'avonds nog getafeld hebben. Dan vroeg naar bed en s'morgens een klein ontbijtje (zeer klein voor mij iets groter voor pascal)
Ook ons vast service team was ruim op tijd ,THX TOM en JO,
Met startnummer 152  waren we de laatste deelnemer die het wagen park verliet richting kp 1 . Deze was 6 km met een toertje en voor een stuk had ik hem al gereden enkele jaren geleden. Onmiddellijk zaten we in het goede ritme maar onze enige concurrent in onze klasse was iets te euforisch gestart en was even van de weg geraakt waardoor we net na hem de finish overreden. We stonden dus al een minuut voor in onze klasse na 1 kp.
Maar dan kwam kp 2 deze was 15 km lang , een echt pareltje van een kp. Starten midden in de bos enkele waaiertjes dan vol door naar een top van 190 km/h diep in de ankers om dan haaks de onverhard door een bos in te draaien. Hier had ik een beetje bang maar de swift gaf geen krimp . Dan volledig kris kras door een dorpje om er dan vol gas aan de ander kant weer uit te rijden , En na nog geen 6 km haalden we een Citroen AX die een minuut voor ons gestart was gewoon in.
onboard link kp2 (15km)   vanuit de swift gti van rallyteam hoflijk crets in de mooiste kp van belgie  
Dus na kp 2 stonden we al 3 minuten voor in onze klasse.
Op kp 3 liep het even stroef en maakte ik enkele foutjes omdat ik het tempo iets liet zakken, Fout dus .
 Dit werd op kp 4 weer recht gezet, deze was 22,5km (te)lang . geen 100 m rechtdoor met in het midden een afdaling over een dubbele vaksweg die als een slang door het de bossen slingerde ,echt genieten.
De rest van de rally liep zeer vlot met juist nog 1 stuurfoutje van mij op kp 2 van  ronde 2 waar ik even te ver sneed aan een haag en zo het borduurdje raakte met een platteband tot gevolg. gelukkig was dit gebeurd in de laatste bocht en verloren we er niks mee.
We wonnen weer onze klasse en eindigde 66 algemeen.
 
Mijn volgende rally word als co in de haspengouw naast danny vandevoordt met de skoda fabia (op 3 oktober)
de volgende rally aan het stuur van de swift wordt de rally van de hoge venen in Jalhay op 24 oktober.
Steve Hoflijk

21:00 Gepost door Chris in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

23-09-09

TRUCK GP : HERMAN SERVRANCKX OPNIEUW VAN DE PARTIJ

Na enkele maanden afwezigheid was Hoppa Racing terug in de paddock met
een mooi herstelde Clio.

8832_1230232562177_1420000029_30696071_5683146_n

De wedstrijd werd volledig opgevat als een test om te kijken of alles aan de wagen in orde was na het zware ongeval tijdens de laatste wedstrijd vorig jaar.

servranckx
Voor deze wedstrijd kreeg Herman Servranckx de hulp van Olivier Petroons, een man met een uitgebreid palmares in de BTCS.

De training op zaterdag was niet dadelijk een meevaller. Geen van beide piloten had volledig vertrouwen in de wegligging van de wagen en een tijd van 1'54'' gaf dan ook een plaats in de onderste regionen van de startgrid.

Olivier verwoordde het zo: "Het was natuurlijk wel wennen aan een voortrekker na jaren met een BMW gereden te hebben en de baan lag er vettig bij van de trucks maar toch gaf de wagen geen vertrouwen in de snelle situaties waardoor ik het voetje lichtte".
Op zondagmorgen werd dan de uitlijning van de wagen opnieuw bekeken en aangepast.

Herman: "Aangezien het gisteren niet werkte hebben we de wagen nu een neutrale uitlijning gegeven. Vermits we geen trainingsmogelijk meer hebben is het nu afwachten wat dit geeft in de race.

Gelukkig bleek algauw dat het de goede beslissing was. In de eerste ronden slaagde Herman er in om een zevental plaatsen goed te maken. Hij draaide ook tijden die in de buurt lagen van de beteren in de klasse.

Na een uur gaf hij in 3de positie het stuur over aan Olivier die na een snelle pitstop in 4de positie terug op de baan kwam. Olivier had al snel het goede tempo vast en kon naderen op de wagen die in 3de positie lag.
Enkele ronden voor het einde kon hij die 3de plaats overnemen en vasthouden tot de geblokte vlag.

Het was dus een geslaagd wederoptreden van de Hoppa Clio in de DSMEC.

Volgende afspraak is in Assen waar Hoppa Racing zeker van de partij zal
zijn.

21:58 Gepost door Chris in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: servranckx, truck gp |  Facebook |

17-09-09

TRUCK GP ZOLDER : BART VD BROECK ZWAAR ONTGOOCHELD

Over de vijfde manche van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup die afgelopen weekend werd verreden in het kader van de Zolder Truck Grand Prix kunnen we wat betreft de prestatie van Bart Van den Broeck vrij kort zijn.  

Van%20den%20Broeck%202009-24G
Na een vrij rustige kwalificatie zette Bart de zwarte Renault Clio op de 8ste startplaats in Klasse 4 op een totaal van 19 wagens. Geen wereldschokkend nieuws omdat Bart Van den Broeck en Chris Voet gezien hun tweede positie in de tussenstand van het kampioenschap geen onnodige risico’s wilden nemen.
 

Bart nam de start en ging meteen in de aanval. Hij kwam bij het ingaan van de derde ronde reeds door in 4de positie. Tot hij op het rechte stuk richting chicane brutaal in de muur werd gekatapulteerd door Nick Geelen. De BMW-rijder beukte tot tweemaal toe in de flank van de Clio waardoor deze letterlijk van zijn sokkel werd gereden.

Geelen werd door de koersdirectie terecht uit de wedstrijd genomen terwijl Van den Broeck zijn wonden mocht likken. 

!cid_813265406@16092009-105B“De pijn verdwijnt wel, maar als ik de uitslag bekijk hadden we afgelopen weekend de koppositie binnen Klasse 4 kunnen overnemen omdat de leiders ook geen hoge score behaalden. Nu tuimelen we terug naar de vierde positie terwijl Polderman terug sterk komt opzetten. In Assen en tijdens de afsluitende 10 Hours of Zolder mag er nu echt niets meer misgaan”, analyseert Bart de situatie. 

“ik ben echt zwaar ontgoocheld. Die gast beseft niet waarmee hij bezig is. Vorig seizoen lapte hij ons reeds hetzelfde in Oschersleben. De Clio is rijp voor de schroothoop. Ik hoop dat we tegen de wedstrijd in Assen de wagen opnieuw kunnen opbouwen. We waren ook van plan om met de Alfa Romeo komend weekend de BTCS te rijden. Maar eerst moet ik nog afraken van mijn stramme spieren en het is nog de vraag of Chris Voet daar tijd kan voor uittrekken. De Alfa moet immers nog grondig gecheckt worden en we kunnen momenteel moeilijk inschatten hoeveel uren en dagen werk er aan de Clio zullen moeten worden besteed”, besluit een diep teleurgestelde Bart Van den Broeck. 

www.bart-vandenbroeck.be

 

19:59 Gepost door Chris in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-09-09

BART VAN DEN BROECK IN TRUCK GP ZOLDER

 

Komend weekend , 12 en 13 september, zijn we al toe aan de vijfde manche van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Na vier wedstrijden staat het duo
b vd broeckBart Van den Broeck
en Chris Voet op een voorlopige tweede plaats in Klasse 4 en een vierde stek in het Team Championship. Bart en Chris zitten dus mooi op schema.


Met een race van 125 minuten in het verschiet zijn ze echter in het nadeel tegenover hun rechtstreekse concurrenten. Hun Renault Clio beschikt over een originele Cupmotor en dito versnellingsbak. Zoals reeds eerder geschreven mikken beide eerder op betrouwbaarheid dan op pure snelheid tegenover bepaalde opponenten die over lichter en krachtiger materiaal beschikken.


“Voor komend weekend moeten we terug trachten zo hoog mogelijk te scoren om in de running te blijven voor de titel in Klasse 4”, steekt Bart Van den Broeck van wal.“Onze zwakste uitslag tot hiertoe was een zesde plaats met een score van 19 punten als voorlopig schrapresultaat. We moeten trachten om dit resultaat te verbeteren. Maar dat is minder eenvoudig dan het lijkt. Het puntensysteem zorgt er immers voor dat het aantal te verdienen punten afhangt van het aantal deelnemers. Hoe meer wagens aan de start in de Klasse, des te meer punten er te rapen zijn. Dus hopen we op een goed gevulde Klasse 4. Maar dat is een mes dat aan beide kanten snijdt. Als je pech kent tijdens een weekend met veel deelnemers kan je ook enorm veel punten verliezen. Tijdens de vorige wedstrijd moest ik passen omdat ik op reis was. Chris heeft de race in zijn eentje afgehaspeld en werd mooi vierde. Daardoor blijven we in de running voor de titel. We staan er momenteel beter voor dan vorig seizoen toen we een goed slotoffensief lukten met drie podiumplaatsen op rij waarvan één overwinning. Als we dit kunnen herhalen spelen we een belangrijke rol in de titelontknoping”.

Van%20den%20Broeck%202009-26G


Een tweede reden om een goed resultaat neer te zetten en de 19 punten van de tweede race te verbeteren is het feit dat na deze race in Zolder nog twee wedstrijden volgen in het Nederlandse Assen en de 10 Hours of Zolder waarin telkens dubbele punten te verdienen zijn. En daar moet er gescoord worden of de titelambities kunnen worden opgeborgen.

“Vorig seizoen wonnen we de 10 Hours of Zolder en scoorden we ook goed tijdens de buitenlandse uitstap in het Duitse Oschersleben. We kennen de omloop van Assen niet, maar dat zal wel voor de overgrote meerderheid van de piloten ook zo zijn. Dus we hebben geen schrik. Het is wel terug een wedstrijd van 125 minuten terwijl we eerder de mannen van de lange adem zijn. Dus ik denk dat de beslissing zal vallen tijdens de 10 Hours of Zolder”.


Ook in de tussenstand van het Team Championship staat Traxx Racing met Van den Broeck en Voet samen met ProSpeed op een mooie gedeelde 4de plaats in de tussenstand.


Van%20den%20Broeck%202009-25G


“Rudi Penders en Franz Lamot zullen door hun forfait dalen in de tussenstand. Maar er zijn nog een pak teams die ons bestoken zoals Saker Belgium, G&R Motorsport, enz. We gaan blijven vechten en ambiëren een top 5 in het Team Championship”, besluit een strijdvaardige Bart Van den Broeck

22:18 Gepost door Chris in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |